اسم جنجالی خودروی کوییک جواب دندانشکن سایپا

زمانی که ساخت خودرو کوییک به پایان رسیده بود مهندسان سایپا تصمیم گرفتند نامی برای این خودرو انتخاب کنند آنها به واژه کوییک رسیدند کوییک به زبان انگلیسی به معنی سریع می‌باشد این خودرو روانه بازار شد و بعد از تبلیغات وقتی که سر زبان‌ها افتاد فرهنگستان لغت در اعتراض به سایپا چنین بیان کرد که چرا برای یک خودرو داخلی نام بیگانه ای را انتخاب کردید و در واقع شرکت سایپا را به چالش کشید.

بعد از چند وقت شرکت سایپا یک دعوتنامه برای مدیران فرهنگستان لغات ایران فرستاد آنها مدیران ارشد فرهنگستان لغت را به روستای کوییک واقع در کرمانشاه دعوت کرده بودند و در جمله نوشته بودند که کوییک یک روستا در کرمانشاه است و با نام بیگانه‌ای برای خود استفاده نکردیم.

یکی از بهترین سبک انتخاب نام برای کسب و کارها استفاده از نام‌های جغرافیایی به اصطلاح ژئونیمینگ است استفاده از نام‌های جغرافیایی این پتانسیل را دارد که به راحتی قابل ثبت است زیرا مستندات کافی برای ارائه به اداره ثبت برند را دارد

دانلود لیست نام روستاهای ایران
دانلود لیست نام روستاهای ایران

تکنیک انتخاب نام جغرافیایی ژئونیمینگ یکی از بهترین و موثرترین روش های انتخاب نام است

دانلود لیست نام روستاهای ایران

انتخاب نام با استفاده از تکنیک ژئونیمینگ

کی از پروژه‌هایی که سال ۹۶ ما انجام دادیم پروژه انتخاب نام شرکتی بود که تخت‌های بیمارستانی مراقبتی تولید می‌کرد این شرکت به دلیل اینکه کارت بازرگانی نداشت و قصد صادرات به کشورهای همسایه را داشت با دو چالش مواجه شده بود چالش اول اینکه به خاطر صادرات دوست داشت نامش لاتین باشد یعنی تلفظ آن صرفا ایرانی نباشد چالش دوم برمی‌گشت به قوانین اداره ثبت علائم تجاری که برای ثبت واژگان بیگانه نیاز به داشتن کارت بازرگانی است و این شرکت کارت بازرگانی نداشت

ما بعد از کنکاش فراوان در آرشیو گسترده‌ای که از نام روستاهای ایران داریم به یک واژه بسیار جذاب و خوش آوا رسیدیم الکاوا.

ال کاوا نام یک روستا در اشنویه می‌باشد این واژه تلفظی بسیار زیبا جذاب و لاتین دارد و بیشتر به نام‌های ایتالیایی شباهت دارد در عین حال این واژه به راحتی ثبت شد و این کمپانی توانست برند مطلوب خود را با یک نام بسیار قدرتمند و زیبا به ثبت برساند بدون اینکه نیاز داشته باشد که کارت بازرگانی یا مدارک دیگری را تهیه کند

دانلود لیست نام روستاهای ایران
دانلود لیست نام روستاهای ایران

برندهای بین المللی که با استفاده از تکنیک ژئونیمینگ انتخاب نام کرده اند

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دانلود لیست نام روستاهای ایران

شرکت آمازون (Amazon) ​

شاید معروف ترین نمونه از نام تجاری جغرافیایی آمازون است یکی از بزرگترین رودخانه های جهان در آمریکای جنوبی است.

kfc logo

(KFC)​

Kentucky Fried Chicken که امروزه بیشتر با نام KFC شناخته می‌شود، نام این برند از ایالت Kentucky آمریکا گرفته شده است.

دانلود لیست نام روستاهای ایران

سیسکو (Cisco)

این غول مخابراتی و فناوری نام "سیسکو" را به عنوان اشاره ای به "سان فرانسیسکو" جایی که در ابتدا تاسیس شد، انتخاب کرد. سیسکو حتی تصویری از پل دروازه طلایی را در لوگوی خود ایجاد می‌کند که شبیه امواج صوتی است

دانلود لیست نام روستاهای ایران

BMW

مخفف BMW مخفف Bayerische Motoren Werke GmbH است که تقریباً به معنای شرکت باواریایی موتور کار است. این نام به منشا این شرکت در ایالت بایرن آلمان برمی گردد

دانلود لیست نام روستاهای ایران

نوکیا (NOKIA)

این نام از شهر نوکیا و رودخانه نوکیا ویرتا گرفته شده است که این شرکت در سواحل آن تأسیس شد. نام این رودخانه برگرفته از یک کلمه قدیمی فنلاندی است که به معنای پایدار است.

دانلود لیست نام روستاهای ایران

سله بن

سله بن یکی از برندها محبوب در زمینه خرید پوشاک زنانه و مردانه با کیفیت و قیمت مناسب است. نام این برند از روستای سله بن که در شهرستان فیروزکوه استان تهران واقع شده، گرفته شده است.

دانلود لیست نام روستاهای ایران

دوغ آبعلی

نام برند دوغ آبعلی به نام روستایی است که در شمال شرق تهران واقع شده و محل تولید این دوغ بوده است، دوغ آبعلی در سال ۱۳۱۷ شمسی توسط یک مهاجر روسی به نام آلکساندر کاپلان در ده آبعلی تولید شد.

دانلود لیست نام روستاهای ایران

آب معدنی دماوند​

نام برند آب معدنی دماوند به نام کوهی است که بلندترین کوه ایران و غرب آسیا، بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه و سومین آتشفشان مرتفع در نیمکره شرقی است

دانلود لیست نام روستاهای ایران

دانلود لیست رایگان روستاهای تهران و زنجان

نام استان تعداد روستا فایل
تهران ۱۴۵۱ دانلود
زنجان ۱۱۳۹ دانلود

دانلود پکیج کامل روستاهای کل ایران

یکی از بهترین و غنی‌ترین منابع برای نامگذاری برند نام‌های روستاهای ایران است اکثر این واژه‌ها قدمتی چند هزار ساله دارند در عین اینکه این واژه‌ها با خلاقیت و زیبایی ساخته شدند هر کدام داستان و معنای بسیار زیبایی دارند.

با خرید این پکیج شما دسترسی به ۸۲ هزار واژه زیبا و خلاقانه که به راحتی می‌توانید برای انتخاب نام برند خود از آن استفاده کنید زیرا ثبت آنها نیاز به داشتن کارت بازرگانی ندارد.

پکیج طوری طراحی شده است که شما بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به نام مورد نظرتان برسید تمامی استان‌ها به صورت فایل اکسل طراحی شده‌اند تا شما بتوانید به سادگی و سرعت بسیار بالا بین آنها جستجو بکنید حتی می‌توانید با سورت کردن جداول آن به ترتیب حروف الفبا واژه مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای آنکه بتوانید مستنداتی به اداره ثبت ارائه دهید ما نام هر روستا را در کنار استان شهرستان و حتی بخش مربوطه قرار دادیم

 
دانلود لیست نام روستاهای ایران
دانلود لیست نام روستاهای ایران
دانلود لیست نام روستاهای ایران

دانلود لیست کامل

نام روستا های ایران
تومان۶۷۰۰۰۰
تومان ۰۰۰'۲۶۵
  • بیش از ۰۰۰'۸۲ نام خاص روستاهای ایران
  • قابل ثبت
  • بدون نیاز به کارت بازرگانی
  • دریافت آنی فایل پس از پرداخت
  • بصورت فایل اکسل
  • قابل استفاده در موبایل و کامپیوتر
ویژه
دانلود لیست نام روستاهای ایران